آشنایی با انواع چاپ فلز + هزینه چاپ

انواع چاپ فلز
آشنایی با انواع چاپ فلز + هزینه چاپ

آشنایی با انواع چاپ فلز + هزینه چاپ - آرمان پلاک

انواع چاپ فلز در مجموعه آرمان پلاک همچون چاپ پلاک استیل و آلومینویم انجام می شود شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان این مجموعه تماس گرفته و نسبت به چاپ تصویر، طرح یا نوشته خود اقدام نمایید. در این مجموعه چاپ بر روی انواع فلز از جمله آلومینیوم، گالوانیزه و استیل انجام می گیرد که هرکدام ویژگی ها و معایب و مزایای مخصوص خود را دارند.

در این مقاله ابتدا در خصوص انواع چاپ فلز و تاریخچه آن صحبت خواهیم کرد و سپس درباره قیمت چاپ بر روی انواع فلز مطالبی را عنوان خواهیم نمود پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

انواع چاپ فلز

یکی از مقاومت ترین و محکم ترین متریال شناخته شده در جهان فلز است که از آن در مصارف های گوناگون و متنوع استفاده می گردد. چاپ کردن روی فلز یکی از موارد مطرح و کاربردی است که به وسیله آن می توان بسیاری از تصاویر و نوشته های موجود را روی آن حک نمود. از مزایای چاپ بر روی انواع فلز می توان به ماندگاری بسیار بالای آن، مقاومت زیاد آن در برابر عوامل بیرونی، شفافیت، چاپ پذیری بالا، به کار بردن رنگ های زیاد در چاپ و همچنین تولید در ابعاد مختلف و متنوع اشاره نمود.

همانطور که گفته شد ماندگاری بالای چاپ بر روی فلز یک مزیت بسیار مهمی تلقی می شود اما برای افزایش ماندگاری و استقامت چاپ روی انواع فلز می توان از پرایمر یا همان کوتینگ استفاده نمود. علاوه بر استفاده از پرایمر راه های دیگری برای افزایش ماندگاری و استقامت چاپ بر روی فلز نیز وجود دارد که از آن جمله می توان رنگ کردن آستر فلز قبل از چاپ، لاک محافظ روی چاپ را نام برد.

برای انواع چاپ فلز می توان از فلزهای گوناگون مانند آهن، آلومینیوم، استیل و گالوانیزه استفاه نمود و محدودیتی ندارد و علت برتری و یا ترجیح یک فلز نسبت به دیگری تنها از لحاظ محدودیت های خود متریال از جمله سایزها و ابعاد تولید آن، وزن و قیمت آن فلز است.

مزایای مهم چاپ فلز کدام است؟

مزایای مهم انواع چاپ فلز کدام است؟

از گذشته چاپ بر روی فلز، شیشه، چوب و غیره کاربرد داشت اما به دلیل نبود امکانات و همچنین پیشرفت نکردن تکنولوژی دستگاه های پیشرفته و مخصوص این کار زیاد یافت نمی شد و به همین دلیل چاپ بر روی فلز در گذشته چندان کاربردی نداشت که کم کم با پیشرفت صنعت و تکنولوژی و همچنین ساخت دستگاه های پیشرفته و مخصوص این کار چاپ بر روی فلز بسیار رواج پیدا کرد و چاپ کردن تصویر، طرح و یا نوشته بر روی فلز بسیار کاربردی گشت.

از چالش های چاپ بر روی مواد و متریال مختلف این بود که چاپ کردن روی چه چیزی باعث می شود تا علاوه بر زیبایی و دلنشین بودن طرح موردنظر در برابر انواع عوامل طبیعی مثل باد و باران چاپ مورد نظر آسیب نبیند و همچنین خود جنس نیز از بین نرود و همین طور قابلیت نصب آسان نیز داشته باشد که با توجه به تمامی این مسائل و مشکلات، انواع چاپ فلز بهترین پیشنهاد ممکن می باشد. از مزایای چاپ بر روی فلز می توان به موارد زیر شاره نمود:

1- چاپ عکس و طرح دلخواه بر روی فلز بسیار باکیفیت بوده و همچنین از لحاظ زیبایی اکثر برندها را به سمت خود جذب می نماید.

2- از دیگر ویژگی چاپ بر روی فلز می توان به مقاومت و ماندگاری بالای آن اشاره کرد که برای سال ها طولانی بدون اینکه تغییری در رنگ و ریزش رنگ های موجود درآن به وجود آید، باقی می ماند.

3- از قابلبت های دیگر که چاپ بر روی فلز را بسیار مطرح کرده است نصب آسان آن با ابزار مختلف و در مکان و فضاهای مختلف است.

4- از مزایای دیگر چاپ بر روی فلز می توان به برش فلزات در اشکال هندسی و در سایزهای مختلف  گوناگون اشاره نمود.

قیمت چاپ فلزات

نحوه چاپ بر روی فلزات

چاپ تصویر و طرح های مختلف به شیوه های متفاوتی انجام می شود که انواع چاپ فلز یکی از این موارد می باشد که ورق ها گوناگونی برای چاپ وجود دارند که از آن جمله می توان به آلومینیوم، استیل و موارد دیگر اشاره کرد همچنین روش انتخاب چاپ بر روی فلز به نوع محصول بستگی دارد مثلا در صنعت قوطی سازی و چاپ کردن روی حلب از چاپ به شیوه افست استفاده می گردد و یا برای فلزهای دارای قوس و اشکال هندسی مختلف چاپ تامپو به کار برده می شود.

Flat Bed uv از بهترین دستگاه های انواع چاپ بر روی فلزات است که در آن مرکب uv به صورت مستقیم روی فلز موردنظر ریخته شده و فرآیند چاپ انجام می گردد. از انواع  شیوه های چاپ بر روی فلز می توان موارد زیر را نام برد:

1- حکاکی با لیزر

2- الکتروشیمیایی

3- اسیدکاری

4- ترانسفر

5- دیجیتال یا همان دستگاه فلت بد یو وی

هزینه چاپ انواع فلز چقدر است؟

هزینه چاپ انواع فلز به فاکتورهای زیادی بستگی دارد که در اینجا می خواهیم به بررسی این عوامل بپردازیم. فاکتورهای گوناگونی در قیمت نهایی چاپ تاثیرگذار هستند به عنوان مثال استفاده از رنگ سفید در چاپ باعث افزایش هزینه نهایی به دو برابر می گردد پس برای کاهش هزینه می توان از متریال هایی استفاده نمود که دارای زمینه کاملا سفید می باشند و یا ایجاد برجستگی در چاپ هم می تواند قیمت را تحت تاثیر خود قرار بدهد و در صورتی که در چاپ خود نیاز به برجستگی موضعی دارید حتما قبل از چاپ در انتخاب میزان برجستگی از کارشناسان چاپخانه مشاوره دریافت کنید.

برای کاهش هزینه های انواع چاپ فلز می توانید کار برش بعضی از متریال های طرح خود را به بعد از انجام چاپ موکول نمایید.

پس برای اینکه طرح و یا نوشته دلخواه خود را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب به چاپ برسانید می توانید با کارشناسان مجموعه آرمان پلاک تماس گرفته و ضمن دریافت مشاوره رایگان در این خصوص نسبت به چاپ با کیفیت و تضمینی خود اقدام نمایید. مجموعه آرمان پلاک با سال ها تجربه و تخصص در حوزه چاپ بر روی انواع ورق های فلزی در کشور در خدمت شما مشتریان عزیز می باشد.

نظر اول را بگذارید

تشخیص انسان از ربات *

×
بازگشت
واتساپ
تلگرام
اینستاگرام
ایمیل