ضخامت مناسب چاپ فلز + 6 کاربرد مهم

ضخامت مناسب چاپ فلز
ضخامت مناسب چاپ فلز + 6 کاربرد مهم

ضخامت مناسب چاپ فلز + 6 کاربرد مهم - آرمان پلاک

ضخامت مناسب چاپ فلز به عوامل مختلفی از جمله نوع استفاده از قطعه یا کالای فلزی بستگی دارد که به عنوان مثال برای چاپ فلزی اتیکت سینه از پلاک هایی با ضخامت 2 الی 3 میلی متر استفاده می شود و در بعضی از کارهای صنعتی از ضخامت های بیشتری استفاده می گردد و بطور کلی می توان گفت که ضخامت مناسب برای چاپ فلز بستگی به انتخاب مشتری برای کاری که می خواهد انجام دهد، دارد.

مجموعه آرمان پلاک با سال ها تجربه و تخصص در این حوزه به شما مشتریان این امکان را می دهد تا بتوانید انواع پلاک موردنظر خود را با ضخامت های متنوع و گوناگون تهیه نمایید.

نحوه چاپ فلز

برای چاپ بر روی فلز باید چند مرحله را پشت سر گذاشت که از آن جمله می توان به لاک زنی، چاپ و پخت در کوره اشاره نمود. معمولا قبل از چاپ یک مرحله لاک زنی سفید رنگ روی ورق فلزی انجام می دهند تا علاوه بر سفید کردن و براق نمودن سطح موردنظر، مقاومت چاپ را بالاتر ببرند. در بعضی از چاپ خانه ها، مرحله لاک زنی سفید را حذف می کنند که به طبع این کار به دلیل کاهش هزینه ها می باشد.

پس از مرحله لاک زنی سفید بر روی ورق های فلزی، نوبت به مرحله چاپ می رسد که بسته به نوع طراحی در تعداد رنگ های مختلف و دلخواه انجام می شود. معمولا پس از چاپ آخرین رنگ، از عملیات ورنی زنی برای بالا بردن شفافیت و مقاومت ورق های فلزی استفاده می کنند و در بعضی از موارد پس از چاپ با استفاده از ورنی زنی های مخصوص علاوه بر بالا بردن مقاومت ورق های فلزی برای مات کردن آن ها نیز استفاده می شوند.

پس از انجام هر مرحله از کار یعنی لاک زنی، چاپ و ورنی زنی ورق های فلزی باید از کوره عبور داده شوند که مدت زمان پخت و همینطور دمای پخت دو عامل مهم در پخت ورق های فلزی می باشد که نحوه به دست آوردن زمان پخت خود نیز به عوامل دیگری مانند طول کوره و سرعت عبور ورق از کوره بستگی دارد. طول کوره معمولا چیزی مابین 25 تا 36 متر است.

کاربرد چاپ روی فلز

کاربرد و مزایای چاپ بر روی فلز

چاپ بر روی فلز با استفاده از دستگاه فلت بد یووی انجام می شود که این دستگاه جوهر را به صورت مستقیم بر روی ورق فلزی مورد نظر پاشیده و طرح را روی آن ورق چاپ می نماید. که معمولا برای ماندگاری بالا و از بین نرفتن رنگ در برابر صدمات و آسیب های احتمالی از جوهرهای مرغوب و با کیفیت استفاده می شود. از مزایای چاپ بر روی فلز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1-چاپ در زمان کوتاه و با بالاترین کیفیت و دقت

2-مقاوم بودن چاپ بر روی فلزات در برابر عوامل محیطی مانند نور، سرما، گرما و رطوبت

3-مقاوم بودن در برابر هرگونه خط و خش

4-ایجاد نما و ظاهر شیک و مناسب جهت تبلیغات

5-چاپ با هزینه اقتصادی و مناسب

امروزه چاپ روی فلزات کاربردهای گوناگونی دارد و به همین منظور وسایل و ماشین آلات پیشرفته ای نیز برای انجام این کار به وجود آمده است که از جمله کاربرد چاپ بر روی ورقه های فلزی می توان موارد زیر را نام برد:

1-چاپ بر روی فلز برای استفاده در ساخت استندهای رومیزی فلزی

2-برای ساخت انواع لوح های یادبود مانند تقدیرنامه های فلزی و لوح های سپاس

3-چاپ عکس روی فلز که بیشتر در خصوص عکس های شهدا که به صورت پرتره در آرامگاه ها استفاده می شود.

4- چاپ بر روی فلز برای استفاده در دکوراسیون های داخلی و خارجی ساختمان های مسکونی و اداری و غیره.

5- استفاده در چاپ تابلوی فلزی برای ساخت تابلوهای راهنمای طبقات، تابلوهای نفیس، تابلوهای سر در شرکت ها و ادارات

6- چاپ انواع تصویر و نوشته های ماندگار بر روی ورقه های فلزی

ضخامت مناسب چاپ فلز

در گذشته چاپ بر روی کاغذ، چوب و مواد زیادی انجام می شد و امروزه چاپ بر روی فلز بسیار رواج پیدا کرده است و همانطور که در بالا نیز اشاره شد دارای کاربردهای مختلف و گوناگونی می باشد که از آن میان می توان به کاربرد بسیار زیاد آن در تبلیغات اشاره کرد. چاپ بر روی ورقه های فلزی در ابعاد و ضخامت های متنوع و گوناگونی انجام می شود که انتخاب ابعاد و ضخامت به نظر و سلیقه مشتری بستگی دارد و همچنین باید متناسب با نوع کاربری آن نیز باشد.

چاپ بر روی ورقه های فلزی معمولا بر روی فلزاتی نظیر آلومینیوم، آهن، طلا، نقره، استیل و گالوانیزه در ابعاد حداکثر 310*160 سانتی متر انجام می گیرد و حداکثر ضخامت مناسب چاپ فلز 12 سانتی می باشد. علت استفاده از چاپ فلزی در دکوراسیون فضاهای داخلی و خارجی منازل و شرکت ها و اداره جات، بالا بودن مقاومت آن در مدت زمان طولانی است اما برای مقاومت بیشتر در برابر عوامل محیطی می توان از وارنیش دستگاه فلت بد بر روی چاپ استفاده نمود.

  سفارش چاپ فلز

  سفارش چاپ فلز

حال که ویژگی ها و مزایای چاپ بر روی فلز را بیان نمودیم برای سفارش این محصول باید فایلی که از طرف مشتری برای چاپ ارسال می شود به صورت لایه بسته با فرمت های Tiff و PSD باشد تا کیفیت چاپ از سطح بالایی برخوردار گردد.

اپراتور چاپ پس از دریافت و بررسی فایل ارسال شده از سوی مشتری، زمان تحویل کار را براساس ابعاد و ضخامت و همچنین بر اساس زمان چاپ به مشتری اعلام می نماید و زمان انجام کار بسته به حجم و اندازه و تعداد کار از یک ساعت تا یک روز متغییر می باشد.

مجموعه آرمان پلاک با داشتن تخصص و تجربه در زمینه چاپ بر روی ورقه های فلزی با انواع ضخامت در کشور این امکان را به شما مشتریان عزیز می دهد تا چاپ فلز با کیفیت و با ماندگاری بالا را داشته باشید برای این کار کافیست تا با کارشناسان این مجموعه تماس گرفته و ضمن کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص نسبت به تهیه چاپ بر روی ورقه های فلزی با کیفیت و قیمت مناسب و تضمینی اقدام نمایید.

نظر اول را بگذارید

تشخیص انسان از ربات *

×
بازگشت
واتساپ
تلگرام
اینستاگرام
ایمیل