چاپ روی ورق آلومینیوم + قیمت

چاپ روی ورق آلومینیوم
چاپ روی ورق آلومینیوم + قیمت

چاپ روی ورق آلومینیوم + قیمت - آرمان پلاک

چاپ روی ورق آلومینیوم یکی از موارد چاپ روی فلزات می باشد که بسیار کاربرد دارد. امروزه با پیشرفت علم و صنعت و ساخت دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته، چاپ بر روی انواع فلزات امکان پذیر می باشد. این دستگاه ها قابلیت چاپ رنگی روی فلزات مختلف از جمله استیل، آلومینیوم، گالوانیزه را دارا می باشند. مجموعه آرمان پلاک با داشتن دستگاه های پیشرفته و به روز در کشور امکان چاپ انواع تصاویر و طرح های دلخواه شما را دارد. در این مقاله ابتدا به چاپ بر روی فلزات پرداخته و سپس در خصوص چاپ بر روی آلومینیوم و مزایا و معایب آن می پردازیم پس تا پایان همراه ما باشید تا درباره چاپ روی ورق آلومینیوم بیشتر بدانیم.

چاپ روی فلزات

در گذشته به دلیل کمبود امکانات و همچنین نبود دستگاه ها مجهز و پیشرفته چاپ بر روی فلزات در طرح های ساده و به صورت تک رنگ انجام می شد ولی کم کم با گذشت زمان و پیشرفت علم و صنعت و همینطور ساخت انواع دستگاه های پیشرفته و مجهز این امکان به وجود آمد که طرح های مختلف و پیچیده با رنگ های متنوع و گوناگون امکان چاپ داشته باشند به گونه ای که تصاویر رنگی روی انواع فلز با استفاده از روش های نوین مانند لیزر قابل چاپ هستند.

طی آزمایشات و مطالعات محققان دانشگاه سنت پترزبورگ بر روی تغییر پارامترهای پردازش لیزر موجب به کنترل میزان چگالی یک ورق فلزی شد و همچنین توانستند محدوده وسیع دمایی به آن بدهند تا تصاویر رنگی با طیف رنگی را به صنعت چاپ روی فلزات وارد نمایند. در حال حاضر امکان چاپ تصاویر رنگی بر روی فلزات مختلف بدون محدودیت سایز وجود دارد و چاپ انواع تصاویر ساده و پیچیده با سایزهای بزرگ و کوچک بر روی انواع ورق های فلزی مخصوصا چاپ روی ورق آلومینیوم امکان پذیر می باشد.

چاپ آلومینیوم

چاپ روی ورق آلومینیوم

امروزه دستگاه های پیشرفته که برای چاپ وجود دارند این امکان را به شما می دهند تا به راحتی هرگونه تصویر و طرح دلخواه خود را بر روی انواع متریال از جمله فلز، چوب، سنگ، شیشه و غیره چاپ نمایید. چاپ روی ورق آلومینیوم و هر فلز دیگری همانند سایر انواع چاپ ها با نام چاپ ایچینگ معروف می باشد که باعث شده تا افراد زیادی این نوع کسب و کار را شروع کرده و از آن درآمدزایی نمایند. چاپ بر روی ورق آلومینیوم به روش های مختلفی انجام می شود که در اینجا به بررسی برخی از آن ها می پردازیم:

1- چاپ بر روی آلومینیوم به روش سابلیمیشن:

فرایند چاپ بر روی کاغذ مخصوص و سپس انتقال عکس آن بر روی سطح آلومینیوم به وسیله یک غلطک حرارتی را تصعید بر روی آلومینیوم می گویند. سطح آلومینیوم باید با پلیمر مخصوصی که رنگ را به خود جذب می کند تصعید شود.سابلیمیشن پلیمری به صورت صنعتی در کارخانه ها انجام می شود به همین دلیل چاپ بر روی فلز به تنهایی امکان پذیر نیست.

این نکته قابل توجه است که اشعه ماورا بنفش زمانی که تصویر را روی ورق چاپ می کنند به سرعت محو می گردد. معمولا در چاپ روی ورق آلومینیوم و فلزات توصیه می گردد که حداکثر چهار رنگ در تصویر و یا طرح چاپی باشد. استفاده از روش چاپ سابلیمیشن یکی از کم هزینه ترین روش ها در چاپ بر روی ورقه های آلومینیومی است و از مزایای این روش می توان به ماندگاری بالای آن در برابر عوامل شیمیایی، مکانیکی و شرایط جوی یا آب و هوایی اشاره کرد.

2- چاپ بر روی آلومینیوم به روش uv :

از روش uv برای چاپ روی ورق آلومینیوم بیشتر برای اهداف تزیئنی، سوغات و هدایا استفاده می شود و قابلیت چاپ سفید بر روی فلز آلومینیوم تنها در این روش انجام می گیرد. در این روش سرعت و زمان چاپ نسبت به روش دیگر بسیار کوتاه می باشد و از مزیت های این روش به حساب می آید این روش چاپ برای شرایط آب و هوایی مختلف بسیار مناسب بوده و تصویر و یا طرح چاپ شده تا حدودی به عوامل خارجی مانند آب و هوا حساس است.

در این روش چاپ به وسیله جوهر uv بر روی ورقه آلومینیوم انجام می شود و پایداری و ماندگاری چاپ به سطح فلزی چاپ بر روی آن انجام می شود بستگی دارد و این نکته نیز حائض اهمیت است که جوهر به سطوح مات بهتر می چسبد تا سطوح براق و شفاف. برای اطمینان از چسبندگی بهتر بر روی فلز از یک لایه اولیه پرایمر استفاده می کنند.

قیمت چاپ ورق آلومینیوم

قیمت چاپ روی ورق آلومینیوم

چاپ بر روی ورق آلومینیوم به عوامل و فاکتورهای زیادی بستگی دارد که از آن جمله می توان به ابعاد موردنظر برای چاپ، تعداد رنگ های استفاده شده در چاپ نهایی طرح و یا تصویر اشاره نمود. همچنین از فاکتورهای دیگر می توان نوع رنگ آستر و لاک محافظ روی آلومینیوم را نام برد بطور کلی تمامی موارد فوق به نوعی در قیمت نهایی چاپ بر روی ورق آلومینیوم تاثیر گذار خواهند بود.

به عنوان مثال اگر در رنگ های مورد استفاده در چاپ از رنگ سفید استفاده نمایید قیمت چاپ تقریبا دو برابر خواهد شد همچنین ایجاد برجستگی در چاپ از مواردی است که در هزینه های نهایی تاثیر خواهد گذاشت پس به طور دقیق نمی توان در خصوص قیمت چاپ بر روی ورق آلومینیوم نظر داد و باید تمامی فاکتورهای فوق را در نظر گرفت. اما از مزایا چاپ بر روی آلومینیوم می توان به دوام و ماندگاری بالای آن در برابر شرایط آب و هوایی متنوع و گوناگون اشاره نمود.

مجموعه آرمان پلاک با سال ها تجربه و تخصص در زمینه چاپ بر روی فلزات به خصوص چاپ بر روی ورق آلومینیوم در کشور در میان رقبا جایگاه بالا و ویژه را به دست آورده است و این امکان را به شما مشتریان عزیز می دهد تا هرگونه طرح و تصویر دلخواه خود را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب به چاپ برسانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس گرفته و ضمن دریافت مشاوره رایگان در خصوص انواع چاپ بر روی ورق آلومینیوم نسبت به چاپ با کیفیت مناسب و مرغوب اقدام نمایید.

نظر اول را بگذارید

تشخیص انسان از ربات *

×
بازگشت
واتساپ
تلگرام
اینستاگرام
ایمیل