6 روش تشخیص استیل خالص از تقلبی

6 روش تشخیص استیل خالص از تقلبی - آرمان پلاک

تشخیص استیل خالص از روش‌های مختلفی به صورت آزمایشگاهی یا به شکل عملی امکان پذیر است، باید با دریافت اطلاعات کامل در این حوزه در هنگام ثبت سفارش انواع پلاک استیل و لوازم دیگر بتوانید ورق های استیل مرغوب و باکیفیت را انتخاب کنید. در مجموعه آرمان پلاک ضمن ارائه راه های تشخیص استیل خالص به شما کمک می کنند تا مناسب ترین ورق ها را از لحاظ ضخامت و کیفیت مواد اولیه تهیه کنید.

اهمیت تشخیص ورق استیل مرغوب

ورق های استیل که امروزه در بخش های مختلف صنعت مورد استفاده قرار می گیرند، باید از نوع مرغوب و با کیفیت بالا انتخاب شوند. اما به دلیل همین استقبال زیاد ممکن است برخی از افراد سودجو ورق های بی کیفیت و ناخالص عرضه کنند.

اهمیت تشخیص استیل خالص به قدری زیاد است که حتماً باید همه افراد با این مقوله آشنایی داشته باشند. چرا که استفاده از این ورق ها در پروژه های مهم ممکن است مشکلات جدی به وجود بیاورد.

برخی از مهمترین مشکلاتی که ممکن است ورق های استیل بی‌کیفیت ایجاد کنند شامل موارد ذیل است:

کاهش عمر قطعات

تمام لوازمی که با این ورق های بی کیفیت تولید شده از طول عمر پایینی برخوردار است و هزینه تعمیر و نگهداری آنها به مراتب افزایش پیدا می کند.

کاهش ایمنی محیط

ورق استیل با کیفیت ایمنی محیط و پروژه را کاهش می دهد و امکان استفاده در دمای بالا یا زیر بار فشار وجود ندارد.

افزایش هزینه های پروژه

از آنجایی که برای استیل نامرغوب به سرعت دچار آسیب دیدگی می شود، هزینه های بیشتری برای پروژه ایجاد می کند؛ چرا که ممکن است نیاز به تعویض یا تعمیر پیدا کنند.

در صورتی که به دنبال تشخیص استیل خالص برای پروژه های مختلف یا حتی تولید پلاک هستید بهتر است از یک مجموعه معتبر مانند آرمان پلاک کمک بگیرید.

روش های مختلف تشخیص استیل خالص

تا اینجا دریافتیم که ورق های استیل نقش بسیار مهمی در صنایع گوناگون ایفا می کنند. این ورق ها از ترکیب آهن و عناصر مختلفی مانند کروم و نیکل تولید می شود که هر چقدر نیکل موجود در آن بیشتر باشد خاصیت آهنربایی استیل کاهش پیدا کرده و گاهی به صفر می رسد.

در حال حاضر روش های مختلف برای تشخیص استیل خالص وجود دارد که در صورت آشنایی با این روش ها بهتر می توانید از بروز مشکلات و خسارت های بیشتر جلوگیری کنید در ادامه به چند مورد مهم آن می‌پردازیم:

1-آزمایش مغناطیسی ورق استیل

آزمایش مغناطیسی یکی از روش های تشخیص استیل خالص است که با کمک یک قطب نمای مغناطیسی انجام می شود. ورق های استیل خاصیت مغناطیسی ندارند در نتیجه این آزمایش جذب قطب نما نمی شوند. با انتخاب یک مکان با سطح صاف و قرار دادن قطب نمای مغناطیسی روی ورق می توانید خاصیت آن را بررسی کنید.

2-استفاده از قطره هیدرولیک اسید

قطره هیدرولیک اسید یکی از روش های فوری برای تشخیص ورق های استیل اصل می باشد. مقداری از این قطره را بر روی قسمتی از استیل قرار بدهید و پس از نیم ساعت محل را پاک کنید. در صورت تغییر رنگ استیل اصل می باشد.

3-استفاده از اسید نیتریک

اسید نیتریک ماده خورنده است و ابتدا باید چند قطره از این ماده را روی استیل بریزید و اگر واکنشی از خود نشان نداد، مشخص می شود که ورق استیل اصل است. اما اگر پس از ریختن این ماده بر روی ورق استیل یک بخار قهوه ای با بوی تند به مشام برسد، ورق استیل خالص نیست.

4-استفاده از چاقو های فولاد زنگ نزن

با کمک گرفتن از چاقو یا سوهان های فولادی سطح فلز را خراش بدهید، اگر سطح فلز به راحتی خراش بر نداشت، نشان می دهد که محصول استنلس استیل اصل می باشد.

5-استفاده از آهنربا

ورق استیل به دلیل اینکه دارای فلز آهن هستند به دو دسته بندی ورق استیل بگیر و ورق استیل نگیر تقسیم‌بندی می‌ شوند. معمولا بسته به درصد کروم و نیکل موجود در ترکیبات ورق های استیل خاصیت آهنربایی آنها مشخص می گردد. هر چقدر مقاومت ورق استیل در مقابل آهنربا بیشتر باشد، می توانیم بگوییم که ورق با کیفیت بالاتر است .

6-استفاده از تجهیزات فرابنفش

با استفاده از تجهیزات فرابنفش امکان تشخیص استیل خالص وجود دارد که در طی این آزمایش طیف خاصی از نور را جذب می کند و تمایل آن به برخی از نورها بیشتر است.

بررسی ویژگی های فیزیکی ورق استیل اصل

ورق های استیل که موارد استفاده و کاربردهای بسیار گسترده ای دارند، از برخی ویژگی های فیزیکی و مکانیکی برخوردارند که سبب شده تا در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار بگیرند. یکی از کاربردهای بسیار مهم و اساسی ورق استیل، ساخت و طراحی انواع پلاک برای محیط های گوناگون، دستگاه ها و موارد مختلف می باشد.

در صورتی که برخی از ویژگی های فیزیکی استیل اصل را بدانید، بهتر می ‌توانید اقدام به تشخیص استیل خالص کنید که در ادامه به بررسی بیشتر آن می پردازیم:

  • مقاومت بالای ورق های استیل در برابر حرارت بالا و دمای بسیار پایین
  • مقاومت در برابر هر گونه ضربه و فشار
  • داشتن رنگ براق و درخشان و شکل ظاهری زیبا
  • نفوذ پذیری مغناطیسی بسیار کم
  • مقاومت مناسب در برابر خورندگی و رطوبت
  • نیاز نداشتن ورق های استیل خالص به روکش یا رنگ آمیزی بعد از اتمام کار

نظر اول را بگذارید

تشخیص انسان از ربات *

×
بازگشت
واتساپ
تلگرام
اینستاگرام
ایمیل