آموزش چاپ روی فلز

آموزش چاپ روی فلز
آموزش چاپ روی فلز

آموزش چاپ روی فلز - آرمان پلاک

آموزش چاپ روی فلز به شیوه های مختلفی صورت می گیرد که با شناخت نوع فلزات و کیفیت مد نظر برای چاپ می توان هر کدام از روش ها را انتخاب کرد. در صورت نیاز به دریافت آموزش چاپ روی فلز برای انتخاب بهترین روش می توانید از مجموعه آرمان پلاک و کارشناسان متخصص آن کمک بگیرید.  

بررسی چاپ روی فلز

چاپ بر روی متریال های مختلفی از جمله فلز، چوب، شیشه، پارچه، کاغذ و بسیاری از موارد دیگر انجام می شود. اما در این میان چاپ بر روی فلزات به دلیل دوام بالا و قابلیت استفاده در صنایع مختلف بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.  

 دنیای چاپ بسیار گسترده و فراگیر بوده به همین جهت در تمامی کسب و کارها جایگاه خاصی برای خود به دست آورده است. شاید در نگاه اول چاپ روی فلز کمی سخت باشد؛ اما با کمک دستگاه های پیشرفته امروزی و فناوری های جدید امکان چاپ بر روی انواع فلزات میسر می باشد.

اغلب فلزاتی که برای چاپ مورد استفاده قرار می ‌گیرند، اصولاً شامل ورق آلومینیوم، ورق فولادی، آهن، ورق استیل، ورق گالوانیزه، ورق های طلا و نقره و همچنین ورق های برنجی می‌شود که کار چاپ بر روی این متریال ها به راحتی صورت می گیرد. 

 نکته مهم اینکه چاپ بر روی فلزات از لحاظ ابعاد محدودیت دارد و در حال حاضر ابعادی بین ۱۶۰ در ۱۳۰ به راحتی توسط دستگاه‌ های چاپ مختلف انجام می شود. با دریافت آموزش چاپ روی فلزات متناسب با نوع هر فلز می توان از دستگاه چاپ کاربردی و رنگ های مخصوص استفاده کرد، تا در نهایت کیفیت کار بالا باشد.

بررسی مزایای چاپ روی فلزات

چاپ روی فلزات با استفاده از روش های مختلفی صورت می گیرد که هر کدام از آنها در صورت انتخاب درست و اصولی مزیت های زیادی به دنبال دارند. همین مسئله موجب شده تا آموزش چاپ روی فلزات اهمیت بیشتری پیدا کند.  

در صورت انتخاب هماهنگ دستگاه های چاپ نوع جوهر و فلزات مزیت های فراوانی از این چاپ ایجاد می ‌شود که از مهمترین آنها می توان به موارد ذیل اشاره کرد: 

  • دوام و ماندگاری بالای چاپ بر روی فلزات نسبت به سایر متریال های دیگر  
  • مقاومت چاپ برای فلزات و قابلیت استفاده در فضای بیرون 
  • مقرون به صرفه بودن هزینه چاپ بر روی فلزات
  • استفاده کردن از چاپ فلزات به عنوان تبلیغ برند در تمامی محیط ها  
  • ایجاد فضای زیبا با استفاده از چاپ های خاص  

آموزش چاپ روی فلزات چگونه است

چاپ بر روی فلزات توسط دستگاه های پیشرفته و به روز انجام می شود، تا با نصب پلاک ها و تابلوهای زیبا بتوان فضای شهر را زینت داد. به همین جهت دریافت آموزش چاپ روی فلزات باید توسط افراد متخصص و حرفه ای انجام شود، تا عملیات چاپ به شکل مناسب صورت بگیرد.  

در میان سیستم های مختلف چاپ بر روی فلزات در ادامه به چند روش آن می پردازیم:  

چاپ سیلک روی فلز

چاپ سیلک روی فلز یکی از چاپ های با کیفیت بالا و دوام و ماندگاری خوب است که به راحتی می توانید از آن در زیر نور خورشید و در مقابل رطوبت و بارندگی استفاده کنید. این چاپ قابلیت استفاده بر روی وسایل مسطح و همچنین سطوح فلزی گرد را نیز دارد. چاپ سیلک پوشش بسیار بالایی بر روی فلز ایجاد می ‌کند و به همین جهت به حالت برجسته مشخص می شود.  

چاپ افست روی فلز

چاپ افست یکی از روش های چاپ پرطرفدار است که بر روی تمامی فلزات مسطح و همچنین فلزات به صورت جعبه قابل انجام است. چاپ افست را هم به صورت رول و هم به صورت ورقه های شیت انجام می ‌دهند که در هر دو روش پس از طی کردن مراحل چاپ و ورود به کوره های پخت توسط سیستم های سرد کننده خشک شده و قابل استفاده می باشند.

چاپ فلت بد روی فلز

دستگاه چاپ فلت بد بر روی فلز با استفاده از جوهر یووی عملیات چاپ را انجام می دهد، این جوهر با سرعت بالایی خشک شده و به همین دلیل وضوح و شفافیت خود را حفظ می کند. ماندگاری زیاد این چاپ بر روی فلزات موجب شده تا کمترین میزان ضایعات فلزی ایجاد گردد.

در صورت دریافت آموزش چاپ روی فلز به درستی تمامی افراد فعال در این حوزه می دانند که قبل از انجام عملیات چاپ به صورت مستقیم بر روی فلز بهتر است سطح فلز را با استفاده از رنگ سفید یا پوشش لاک سفید بپوشانند، تا عملیات چاپ با وضوح کامل بر روی آن مشخص گردد، و از نکات بسیار ریز در هنگام آموزش است.

اصول چاپ فلز با اسید

روش های چاپ با استفاده از دستگاه های پیشرفته و به روز صورت می گیرد، چاپ فلزات مبتنی بر اسید هم یکی از روش های قدیمی اما پر طرفدار است. در صورت دریافت آموزش چاپ روی فلز حتماً با این روش نیز آشنا می شوید.  

در این روش چاپ، ابتدا سطح فلز باید به طور کامل با موم پوشیده شود، هدف اصلی از قرار دادن موم بر روی سطح فلز محافظت از فلز در مقابل خورندگی اسید است. پس از اطمینان از پوشانده شدن کامل سطح فلز نیروهای متخصص با کمک یک سوزن اچ سوراخ هایی را بر روی موم ایجاد می‌ کنند تا طرح مورد نظر بر روی موم مشخص شود.  

سپس فلز را درون محلول اسیدی غوطه ور کرده و تمامی نواحی که سوراخ شده به دلیل واکنش شیمیایی طرح و الگوی قرار گرفته بر روی آن به شکل دائمی ایجاد می شود. در مرحله بعدی نیاز است که سطح فلز تمیز کاری شود که از روش‌ های مختلفی برای این تمیزکاری ها استفاده می کنند.  

روش چاپ فلز با اسید جزء روش های پرطرفداری است که به خصوص برای تولید انواع پلاک مورد استفاده قرار می گیرد. البته سایر روش های دیگر مانند روش چاپ سیلک و همچنین چاپ افست هم متناسب با نوع طرح ها کاربرد دارند.

انتخاب بهترین روش چاپ بر روی فلزات در آرمان پلاک

با کمک چاپ بر روی فلزات امکان تولید محصولات مختلف فراهم آمده و تمامی صنایع به این هنر ارتباط پیدا می کند. به همین جهت شناخت روش های مختلف چاپ بر روی فلزات اهمیت بیشتری دارد. 

در مجموعه آرمان پلاک افراد متخصص و حرفه ای فعالیت دارند که به مشتریان خود مشاوره رایگان ارائه کرده و متناسب با سفارشات آنها بهترین روش چاپ بر روی فلزات را پیشنهاد می ‌دهند. در این پیشنهادات دو فاکتور بسیار مهم کیفیت نهایی کار و هزینه به وجود آمده مدنظر قرار می گیرند.

اگر به دنبال یک تیم حرفه ای هستید که آموزش چاپ روی فلز را به درستی بدانند، تا بتوانند بهترین متریال ها را از جمله انواع پلاک برای شما تولید کنند، کافیست با کارشناسان آرمان پلاک در ارتباط باشید. زیرا تمام افراد این مجموعه اطلاعات کاملی در مورد انواع فلزات و نحوه چاپ بر روی آنها با کیفیت خوب و آگاهی کامل دارند.

نظر اول را بگذارید

تشخیص انسان از ربات *

×
بازگشت
واتساپ
تلگرام
اینستاگرام
ایمیل