چاپ افست روی فلز با بهترین قیمت

چاپ افست روی فلز
چاپ افست روی فلز با بهترین قیمت

چاپ افست روی فلز با بهترین قیمت - آرمان پلاک

چاپ افست روی فلز که جزء روش های شیمیایی است، از کیفیت بالایی برخوردار بوده و شرایط چاپ های متنوع با رنگ بندی های مختلف را فراهم آورده است. مجموعه آرمان پلاک با بهره گیری از چاپ افست روی فلز توانسته است انواع پلاک با کیفیت خوب و طرح های متنوع را با قیمت مناسب چاپ کند.

چاپ افست چیست؟ 

صنعت چاپ در حال حاضر پیشرفت ‌های زیادی پیدا کرده و به چندین روش مختلف انجام می شود. متناسب با نوع متریال ها، دستگاه های چاپ هم تغییر پیدا می کنند تا در نهایت نتیجه خوبی حاصل شود. 

چاپ افست یکی از روش های چاپ سریع است که در حجم های عمده با هزینه کمتر می توان از آن استفاده کرد. در واقع چاپ افست همان شیوه لیتوگرافی و چاپ همسطح است که تصویر نقشه ها به استوانه لاستیکی انتقال پیدا می کند و سپس بر روی فلز مورد نظر چاپ می شود.  

چاپ به روش لیتوگرافی در ابتدای پیدایشن از تکنیک های بسیار جالبی بود که مورد استفاده طراحان قرار می گرفت، با پیشرفته تکنیک چاپ رنگی، چاپ با شیوه افست جایگزین این روش شد.

در نگاه اول ممکن است بسیاری از افراد تصور کنند چاپ افست مخصوص کاغذ است؛ اما در واقع مراحل انجام کار این چاپ افست روی فلز هم تفاوت زیادی با چاپ کاغذ ندارد.

مراحل انجام چاپ افست روی فلز چگونه است؟

همانطور که گفتیم مراحل انجام چاپ بر روی فلزات تا حد زیادی شبیه چاپ بر روی کاغذ است. اما با دقت زیاد چند تفاوت اساسی میان آنها وجود دارد. به طور معمول برای مواردی که طرح خاصی ندارد از زینک های مسی که مقاومت آن بالا بوده، امکان چاپ در تیراژهای بیشتر را فراهم می ‌آورد استفاده می کنند.

اما برای چاپ طرح های ظریف از زینک های آلومینیومی استفاده می کنند که نحوه آماده سازی آنها خاص است، به طور کلی مراحل چاپ افست روی فلز به ترتیب زیر است:

آماده کردن سطح فلزات

برای مشخص بودن چاپ بهتر است سطح فلز را با استفاده از رنگ یا یک لایه لاک پوشش بدهند. بسته به نوع چاپی که قرار است بر روی فلز صورت بگیرد، گاهی اوقات رنگ سفید را دو بار تکرار می کنند تا چاپ واضح تر باشد.  

عملیات چاپ

قبل از انجام عملیات چاپ باید ورق های فلزی کاملا چربی گیری شده و هرگونه مواد ناخالص از سطح آن پاک شود. با کمک سیلندرهای لاستیکی مخصوص طرح های مشخص شده بر روی فلزات چاپ می گردد و بسته به کیفیت مرکب، فشار سیلندر و سطح فلز کیفیت چاپ هم تفاوت پیدا می ‌کند و البته یک مسئله کاملا کنترل شده است.

کوره های پخت

کوره های پخت وظیفه دارند تا لاک و مرکب قرار گرفته بر روی سطح فلز را ثابت کنند که معمولاً دمای آنها بالا بوده و پس از انتقال ورق های چاپ شده با کمک ۲ الی ۳ مشعل که درون کوره وجود دارد محیط کوره را کاملا گرم می ‌کنند، تا با دمای یکسان رنگ بر روی فلز ثابت شود. در انتهای کوره ها یک سیستم خنک کننده قرار گرفته، تا در مسیر خروج از کوره فلزهای چاپ شده کاملاً خنک شده و برای انبارداری و بسته بندی آماده گردند.

بررسی انواع چاپ افست و کاربردهای آن 

چاپ افست به طور کلی به دو دسته بندی چاپ افست خشک و چاپ افست معمولی تقسیم می شود که این نوع چاپ هم بر روی سطوح کاغذی و هم بر سطوح فلزی استفاده می کنند.

با کمک چاپ افست معمولی فقط بر روی سطوح تخت عملیات چاپ انجام می شود؛ اما با استفاده از چاپ افست خشک به راحتی بر روی سطوح فلزی خمیده هم می توان عملیات چاپ را انجام داد. 

شیوه انجام چاپ افست روی فلز به صورت تماسی غیر مستقیم است؛ چرا که یک عامل واسطه ای به نام سیلندر لاستیکی عمل چاپ را انجام می دهد. یعنی ابتدا مرکب از روی فرم بر روی سیلندر لاستیکی قرار گرفته و سپس به سطح چاپ منتقل می شود.  

دستگاه های چاپ روی فلز بر اساس تعداد رنگ هایی که قابلیت چاپ دارند نام گذاری می شوند که از مهمترین آنها می توان به دستگاه چاپ تک رنگ، دستگاه چاپ دو رنگ و دستگاه چاپ چهار رنگ اشاره کرد. 

از مهمترین کاربردهای چاپ افست روی فلز می توان به چاپ بر روی قوطی های واکس، قوطی های کنسرو، انواع پلاک های فلزی صنعتی، پلاک های فلزی شهری، پلاک های راهنمایی و رانندگی، پلاک های واحد و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.  

نکات تاثیر گذار بر روی قیمت چاپ فلز

فلزات زیادی مورد چاپ با افست قرار می گیرند که از مهمترین آنها می توان به فلز آلومینیوم، استیل و برنج اشاره کرد. گاهی اوقات حتی سنگ های قیمتی هم با استفاده از این چاپ طراحی می ‌شوند. اما مسئله مهم این است که از فلزات در روند ساخت محصولات گوناگون از جمله انواع پلاک، استفاده می کنند. به همین جهت قیمت چاپ افست روی فلز اهمیت بیشتری دارد.

امروزه پلاک های فلزی برای پیام تبریک، پلاک آدرس، پلاک معرفی دستگاه ها و بسیاری از موارد دیگر تولید می شوند. برای تعیین قیمت چاپ بر روی این پلاک ها بسته به کیفیت فلز و رنگ پذیری آن نرخ چاپ تغییر پیدا می کند.

در این بخش به بررسی چند نکته مهم و تأثیر گذار بر روی قیمت چاپ فلز می پردازیم:

تعداد چاپ تیراژ

تعداد محصولات چاپی هر چقدر بیشتر باشد، امکان دریافت تخفیفات ویژه تر از مراکز چاپ وجود دارد.  

داشتن جلوه های ویژه

از رایج ترین چاپ ها بر روی فلزات و به خصوص پلاک ها چاپ سیاه است که از نظر بصری بر روی سطح نقره ای و طلایی متمایز می باشد. اما اگر از جلوه های ویژه خاص مانند حروف بزرگ، حکاکی برنج یا موارد دیگر هم استفاده شود، هزینه چاپ افزایش می یابد.

کیفیت چاپ

کیفیت نهایی چاپ با توجه به مقاومت رنگ در برابر تغییرات دمایی و شفافیت طرح مشخص می شود.

آرمان پلاک بهترین مرکز سفارش چاپ پلاک فلزی

مراکز زیادی در زمینه چاپ پلاک های فلزی فعالیت دارند، مجموعه آرمان پلاک یکی از معتبرترین آنها به شمار می رود. زیرا جزء اولویت‌ های این مجموعه جلب رضایت مشتری با ارائه محصول با کیفیت بالا است.  

انجام عملیات ساخت انواع پلاک فلزی با جنس های آلومینیوم، استیل، برنج یا موارد دیگر در ابعاد و اندازه مختلف با کمک نیروهای متخصص و حرفه ای انجام می شود. به دلیل استفاده از دستگاه های پیشرفته و به روز و تمام بخش های کار تمامی محصولات تولیدی از کیفیت بالایی برخوردارند.  

برای سفارش چاپ افست روی فلز به صورت تک رنگ، دو رنگ، چهار رنگ یا ترکیب بندی بیشتر کافیست با کارشناسان این مجموعه ارتباط بگیرید. پس از ارائه مشاوره به صورت رایگان به بهترین شکل سفارشات شما انجام می شود.

نظر اول را بگذارید

تشخیص انسان از ربات *

×
بازگشت
واتساپ
تلگرام
اینستاگرام
ایمیل