قیمت حکاکی روی استیل | خدمات حکاکی فلزات

قیمت حکاکی روی استیل
قیمت حکاکی روی استیل | خدمات حکاکی فلزات

قیمت حکاکی روی استیل | خدمات حکاکی فلزات - آرمان پلاک

قیمت حکاکی روی استیل به عوامل زیادی وابسته است که می توان به نوع طرح یا نوشته ای که قرار است حکاکی شود، رنگ پیش زمینه ای که روی استیل می خواهد اجرا شود و همینطور کیفیت طرح یا نوشته پیاده شده و از همه مهم تر نوع دستگاهی که می خواهیم با آن حکاکی روی پلاک استیل انجام دهیم، اشاره نمود.

امروزه حکاکی بر روی فلزات مختلف از جمله استیل، آهن، گالوانیزه و غیره انجام می گیرد اما در گذشته به دلیل نبود امکانات و همین طور پیشرفت علم و فناوری حکاکی بیشتر بر روی چوب، پارچه و سنگ و شیشه انجام می گرفت. مجموعه آرمان پلاک با سال ها تجربه و تخصص در زمینه حکاکی بر روی انواع فلزات در کشور به برترین و معروف ترین مرکز حکاکی بر روی فلزات و به خصوص استیل تبدیل شده است که انواع طرح و نوشته های شما را با بهترین کیفیت و مناسب ترین هزینه روی فلزات موردنظر شما حکاکی می نماید.

در این مقاله سعی داریم تا در خصوص نحوه انجام و قیمت حکاکی بر روی استیل و عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت آن مطالبی را عنوان نماییم پس اگر به دنبال دانستن قیمت حکاکی بر روی استیل با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت هستید، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

حکاکی روی فلزات

قبل از اینکه به قیمت حکاکی روی استیل بپردازیم بهتر است درباره حکاکی روی فلزات بیشتر بدانیم؟ حکاکی بر روی فلز یک نوع روش چاپ دستی و یا ماشینی است که برای چاپ کردن تصویر، طرح و یا نوشته مورد نظر بر روی فلزات مختلف انجام می گیرد. پیشینه حکاکی به صنعت ساخت نقش و نگار بر روی اسلحه و زینت آلات در قرون وسطی باز می گردد. سختی سطوح فلزی موجب شده است تا کنده کاری بر روی فلز با نیروی دست به سختی انجام بگیرد که این کار به شدت زمان بر بوده که در نتیجه آن کیفیت مطلوب را نخواهد داشت.

ولی کم کم با پیشرفت علم و فناوری و ساخت دستگاه های به روز و پیشرفته این امکان به وجود آمد که حکاکی بر روی فلزات با استفاده از دستگاه ها و ماشین آلات مجهز انجام گردد که هم دارای کیفیت مناسب می باشد و هم در زمانی کوتاه تر از حکاکی با دست انجام می گیرد.

دستگاه حکاکی بر روی فلزات از جمله تجهیزات خیلی مهم و پرکاربرد در این صنعت و از عوامل موثر بر قیمت حکاکی روی استیل می باشد که برای حک و کنده کاری آرم و یا لوگو، بارکد، مارک و مشخصات قطعات و همین طور چاپ کردن طرح های مختلف بر روی فلزات گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد و نوع این دستگاه از عوامل موثر بر قیمت حکاکی روی استیل می باشد. از انواع روش های حکاکی بر روی فلزات می توان به حکاکی لیزری، مکانیکی، الکتروشیمیایی و پاششی اشاره نمود.

در حکاکی لیزری که نسبت به بقیه موارد حکاکی کامل تر و جدیدتر و همین طور گران قیمت تر است با استفاده از نور لیزر انجام می شود. دستگاه های لیزری از لحاظ منبع تولید کننده نور به لیزر فایبر، لیزر co2 و لیزر YAG تقسیم می شوند. که از لیزر فایبر برای فلزات و سطوح سخت استفاده می گردد و لیزر CO2 برای سطوح نرم مانند کاغذ و چوب و پلاستیک مناسب است و لیزر YAG در زمان های گذشته در جواهر سازی استفاده می گردید.

روش های حکاکی بر روی فلزات

حکاکی به روش مکانیکی بر روی انواع فلزات، پلاستیک سخت و چوب مورد استفاده قرار می گیرد. در این شیوه به کمک یک سوزن از جنس تنگستن که به وسیله موتورهای الکتریکی قابلیت حرکت دارد چاپ به صورت فیزیکی و با روش های ضربه ای، اسکرایب و براده برداری انجام می شود. حکاکی به روش پرسی هم زیر مجموعه ای از حکاکی مکانیکی می باشد ولی شیوه و روش متفاوتی دارد و نسبت به روش های قبلی توانایی چاپ اطلاعات متغییر را ندارد.

در حکاکی الکتروشیمیایی برای چاپ از قدرت خورندگی مواد شیمیایی استفاده می گردد. در این روش طرح یا نوشته ای را که می خواهیم چاپ نماییم به صورت شابلون روی محصول میچسبانیم و با استفاده از مواد شیمیایی و پد دستگاه اکسیداسیون روی محصول ایجاد می شود.

و در حکاکی به شیوه پاششی با استفاده از پاشش ذرات کار حکاکی انجام می گردد در این روش برای حکاکی نیاز به شابلون برای هر چاپ می باشد و معروف ترین شیوه در این رروش سند بلاست است که با استفاده از ماسه حکاکی انجام می گیرد.

3 روش عنوان شده هر یک با توجه به نوع کار قیمت حکاکی روی استیل را متفاوت می کنند.

قیمت حکاکی روی استیل

فولاد ضد زنگ یا استنلس استیل به فولادهایی با مقدار عناصر آلیاژ بالا گفته می شود که توانایی مقاومت در برابر خوردگی در اتمسفرهای خورنده و دماهای بالا را دارا می باشد. استیل نوعی فلز پر کاربرد در صنایع متنوع و گوناگون به شمار می رود که روز به روز نیاز به حکاک پلاک استیل بیشتر و بیشتر می گردد.

اما با توجه به مطالبی که تا اینجا گفته شود این نکته حائض اهمیت است که قیمت حکاکی روی استیل چقدر است؟ و یا به چه عواملی وابسته می باشد؟ قیمت حکاکی روی استیل به یک سری فاکتورها و عوامل وابسته است که یکی از آن ها که در بالا نیز به انواع روش های حکاکی اشاره شد، می توان گفت مهم ترین فاکتور تاثیر گذار روی قیمت حکاکی بر روی استیل شیوه چاپ آن می باشد که به عنوان مثال حکاکی به شیوه لیزری با اینکه جدید و بسیار با کیفیت است اما هزینه نهایی آن نسبت به شیوه های دیگر حکاکی بسیار بالاست.

یا نوع طرح یا نوشته ای را که می خواهیم حکاکی کنیم نیز در قیمت خدمات حکاکی بر روی انواع فلزات به طور نهایی تاثیرگذار می باشد مثلا نوشته ای و یا طرحی که ساده باشد و یا کوتاه باشد از هزینه کمتری برخوردار است. پس بطور کلی نمی توان از یک قیمت ثابت برای حکاکی بر روی استیل استفاده کرد و باید تمامی فاکترها و شرایط را در نظر گرفت.

مجموعه آرمان پلاک با ارائه خدمات حکاکی بر روی انواع فلزات مختلف و به خصوص استیل این امکان را به شما عزیزان می دهد تا یک طرح یا نوشته باکیفیت بر روی فلز موردنظر داشته باشید پس برای این کار کافی است با کارشناسان مجموعه آرمان پلاک تماس گرفته و ضمن دریافت مشاوره در خصوص استعلام خدمات حکاکی بر روی انواع فلزات نسبت به سفارش خود به صورت کاملا تضمینی اقدام نمایید.

نظر اول را بگذارید

تشخیص انسان از ربات *

×
بازگشت
واتساپ
تلگرام
اینستاگرام
ایمیل